В цій статті хотілося би розглянути основні види задніх коліс, які найчастіше зустрічаються при використанні активного крісла колісного. Розвиток нових технологій не стоїть на місці, тому в наш час можна обрати саме той матеріал та дизайн спиць, які будуть відповідати вашим побажанням по зовнішньому вигляду та технічних характеристиках.
Зокрема найпоширенішими видами задніх коліс є:
Розглянемо всі варіанти по черзі та поговоримо про їх переваги та недоліки.
• Колеса з металевими спицями
Спиці даного типу коліс виготовляються з металу або сплавів, зазвичай зі сталі. Ця технологія виникла ще в кінці 19 століття та використовувалась протягом багатьох років та продовжує застосовуватись і зараз. Більшість користувачів активних візків використовують саме цей вид задніх коліс. Серед переваг таких коліс можна виділити доступність та легке обслуговування, що часто є ключовими факторами вибору. Такі колеса продаються в багатьох магазинах, їх вартість відносно невелика, а налаштовувати можна як самостійно в домашніх умовах, так і віддати в найближчу веломайстерню. Недоліком цих коліс є більша вага порівняно з колесами зі спицями з фібро-волокон.
Колеса з металевими спицями можна також розподілити на декілька підвидів:
Колеса з перехресними спицями – це колеса, в яких кожна шпиця в закріпленому положенні перетинає декілька інших. Кількість перетинів буває різною, наприклад так звана «подвійна перехрестка» означає, що спиця двічі перетнеться з двома іншими спицями на шляху від центру колеса до його обода. При «потрійній перехрестці» спиця відповідно зробить це тричі. Колесо з потрійною перехресткою є міцнішим ніж колесо з подвійною не тільки через те, що має більшу кількість спиць, а й через те, що кут під яким розташовані спиці робить колесо більш стабільним до деформацій від ударних та силових навантажень. Колесо з подвійною перехресткою буде легшим, бо має меншу кількість спиць, а самі спиці мають коротшу довжину. Тому якщо користувач планує використовувати візок у більш екстремальних умовах, можливо варто звернути увагу на колеса з потрійною перехресткою, якщо умови використання наближені до побутових, то подвійна буде кращою з точки зору меншої ваги.
Колеса з радіальними спицями – це колеса, в яких спиці не перетинають одна одну, а йдуть прямо від центру до обода, наче радіус кола. Ці колеса не такі стійкі до навантажень як перехресні, але зазвичай мають меншу вагу через те, що їх спиці коротші. Також такі колеса мають кращі аеродинамічні властивості в порівнянні з перехресткою.
Колеса з альтернативним кріпленням спиць зустрічаються на так часто як перехресні або радіальні. Деколи можна помітити на вулицях людей, крісла колісні яких обладнані колесами зі спицями натягнутими у формі «зірочок», «павутинок» і тому подібних геометричних фігур. Деякі колеса мають окремі сегменти обода, до якого взагалі не кріпляться спиці. Якщо Ви плануєте встановити на візок саме такі колеса, спочатку проконсультуйтеся з виробником або продавцем стосовно їх характеристик та властивостей та впевніться, що ці характеристики будуть задовольняти умови використання даного продукту.
Якщо ви шукаєте надійне та доступне середньоактивне крісло колісне з металевими спицями, рекомендуємо звернути увагу на Invacare Action 3 NG. Це крісло поєднує в собі перевірені технології та зручність в експлуатації.
• Колеса зі спицями з фібро-волокон
Ця відносно нова технологія виготовлення спиць дедалі більше захоплює увагу людей при виборі задніх коліс до своїх крісел колісних. Матеріал, з якого зроблені спиці в цих колесах, не є органічним. Це не метал, сплав або щось подібне. Натомість виробники пропонують заміну твердого матеріалу фібро-волокнами. Кожна спиця зроблена з десятків тисяч неймовірно тонких ниток з синтетичного матеріалу. Кожен виробник патентує свою технологію виготовлення, назву матеріалу, з якого виготовляються спиці, і реєструє свою марку таких коліс. Фібро-волокневі спиці витримують більші навантаження ніж металеві, мають легшу вагу та надають візку кращу амортизацію. Ціна таких коліс зазвичай вища ніж ціна коліс з металевими спицями, що робить їх менш доступними.
Якщо ви зацікавлені у придбанні крісла колісного з колесами зі спицями з фібро-волокон, рекомендуємо звернути увагу на активне крісло колісне Kushall K-Series, яке поєднує в собі інноваційні технології та високу якість.
• Колеса з замінниками спиць
Не всі колеса мають спиці у звичному розумінні цього слова. Деякі виробники за останні роки дуже плідно працюють над розробкою нових технологій виготовлення коліс. Одним з плодів таких розробок стали так звані «петлеві колеса». Ці колеса не мають спиць, замість них від центру до обода встановлені карбонові стрічки у формі петель. Такі колеса мають досить унікальний дизайн та вигляд. Ці колеса мають приблизно ту саму вагу, що і колеса з металевими спицями, але їх ергономіка краща. Крім того, як стверджують виробники, вони поглинають до 70% вібрацій при русі. Єдиний момент який варто враховувати – це те, що якщо ваша вага менше ніж 50 кг, то Ви не в такій значній мірі будете відчувати це поглинання.
Як і колеса зі спицями з фібро-волокон, петлеві колеса не з дешевих. Вони ще не настільки увійшли в обіг як їх попередники зі спицями, тому можливо Ви можете зіштовхнутися з проблематичним локальним придбанням замінних компонентів до них та їх обслуговуванням.
Після того як ми розглянули основні види задніх коліс до крісел колісних активного типу, хотілося б ще торкнутися теми сумісності окремих моделей коліс з моделями використовуваних крісел колісних. Буде не дуже приємно коли колесо великої вартості створене по найсучасніших ергономічних стандартах не підійде до вашого нинішнього крісла колісного. Щоб цього уникнути, перед придбанням обов’язково проконсультуйтесь з виробником або продавцем стосовно діаметра осі, яке використовує це колесо. Це може бути або 12 мм або ½ дюйма (12,7 мм). Цей діаметр – це внутрішній діаметр підшипників, які розташовані в центрі колеса. Деякі виробники (частіше ті, які займаються окремим виготовленням коліс) при придбанні дають право вибору діаметру осі, тож оберіть, той що підходить до вашого нинішнього крісла колісного. Також зверніть увагу на ширину ступиці колеса та довжину малої вставної осі колеса, для того, щоб вона стала рівно по довжині й була зафіксована в основній осі крісла колісного.